Your Cart is Empty
Taxes
Shipping
Total
There was an error with PayPalClick here to try again
CelebrateThank you for your business!You should be receiving an order confirmation from Paypal shortly.Exit Shopping Cart

Gefeliciteerd, je bent zwanger!

De groei van de baby zet een hoop processen in gang, waardoor jouw lichaam zich razendsnel aan past aan iedere fase van de zwangerschap. Het lichaam maakt ruimte voor de groei van je kindje, de hormoonhuishouding verandert en ook het hart en de longen werken extra hard! Deze grote veranderingen die elkaar in sneltempo opvolgen kunnen leiden tot fysieke klachten. Veel klachten zijn te verhelpen, andere klachten zijn te verminderen.

Denk niet te snel dat een klacht er bij hoort, maar gun jezelf een comfortabele zwangerschap waar mogelijk!

Door te kijken naar de banden aan de binnen- en buitenkant van het bekken en de buikregio kunnen we achterhalen waar de pijn vandaan komt. De baarmoeder moet de vrijheid hebben om te groeien en de andere organen (darmen, maag, lever) worden meer naar boven, tegen het middenrif, gedrukt om plaats te maken voor de baby. Wanneer er veel spanning op structuren staat door eerdere operaties (littekenweefsel), verklevingen (vanuit littekenweefsel of aandoeningen die dit veroorzaakt kunnen hebben zoals endometriose of bepaalde SOA's), of de banden door houding of doorgemaakte blessures moeite hebben om voldoende mee te veren in de snelle groei, dan kan dit pijnklachten geven en tijdens de bevalling eventueel leiden tot een plateaufase in de ontsluitingsfase (het blijven hangen op een bepaald aantal centimeter ontsluiting). Zowel tijdens de zwangerschap evenals voorbereiding op de bevalling voor moeder en kind is het zeer nuttig (en ontspannend) om je te laten behandelen. Middels zachte methodes die enkel op de structuren rondom de baarmoeder worden uitgevoerd versoepelen we de spanningen die trekken aan de organen, het bekken of de rug. Meer ruimte vermindert de pijnklachten en verbeterd vaak de doorbloeding.

De technieken die worden uitgevoerd omzeilen het groeiende kindje in de baarmoeder, maar zorgen dat de omgeving er omheen zich zo goed mogelijk kan aanpassen aan deze groei.

Osteopathie is veilig voor moeder en kind.

Raadpleeg een osteopaat in geval van:

Klachten aan het houding- en bewegingsstelsel

• bekkenpijn
  • Pijn aan de stuit
  • pijn aan het schaambeen
  • Lage rugpijn
  • Pijn midden in de rug
  • RSI (pijn, tintelingen in de handen of armen)
  • Krampen in de kuiten
  • Pijn in de billen (soms uitstralend naar het been toe)
  • Verzuring van de beenspieren
  • Tintelingen in de voeten / tenen